Vad vi erbjuder

Akademiska Ponnyskolan

Ridskolan har jag måndag till torsdag, ca kl 17-20.
Grupperna är på olika nivåer och jag försöker anpassa eleverna, så de ska vara på ungefär samma nivå. Max 4-5 elever/grupp.

Nivå 1: Nybörjare. Rider mest med ledare.

Nivå 2: Kan skritta själva, men har ledare i trav.

Nivå 3: Kan skritta och trava själv.

Nivå 4: Kan galoppera på egen hand och hoppa lägre hinder. Börjar kunna skolorna på egen hand.

Nivå 5: Kan skolorna på egen hand, hoppa hel bana i galopp.

Eleverna är från 5 år och uppåt.

Mina ponnyer har individuell maxvikt, som ryttaren får väga. Detta måste accepteras.

Lektionerna är 60-75min och då tar det ca 20 min före och 10min efter att göra iordning ponnyerna.

Privatlektioner

Privatlektioner hålls på helger när jag inte har annat inplanerat. Du hämtar och gör iordning ponnyn själv och ser till att vara på plats, redo att sitta upp till din lektion börjar.
Du rider ensam eller ihop med någon kompis, som du själv valt. Jag bestämmer vilken ponny du ska rida.

Lördagar och söndagar kl 10:30, 11:00 och 11:30

Ridning på egen hand

Är eller har du varit elev hos mig, så går det bra att hyra en ponny och rida på egen hand. Rider du på banan/i ridhuset är det max 45min ridning, vid uteritt max 1,5timme om det är en lugnare tur.

Hela veckan efter överenskommelse

Medryttare

Vill du som är eller har varit elev hos mig bli medryttare på en särskild ponny?

Att vara medryttare här innebär att du kommer hit och sköter om, rider/går promenad/gör groundwork med en bestämd ponny. Du kommer då hit och gör det 1-3 dagar/vecka.

Förutom att sköta om "din" ponny, hjälper du även till att fylla på vatten och mocka.

Ridläger 2024

Läger 1: 16/6 kl 17 - 19/6 kl 18 (avslutningsshow)

Läger 2: 23/6 kl 17 - 26/6 kl 18(avslutningsshow)

Läger 3: 30/6 kl 17 - 3/7 kl 18 (avslutningsshow)

På mina sommarläger gör vi allt från att rida i dressyr med inriktning mot Akademisk Ridkonst, hoppa och rida trickbana till att ha löshoppning och rykttävling.

De bor i de två barackerna, som är ihopsatta till en lägenhet. Där finns eget kyl och frys, toa och dusch. Helpension med hemlagad mat, men ibland kan barnen vilja sova någon natt hemma.

Kostnad: 3495kr + medlemsavgift på 350kr för 2023, om man inte redan är medlem. Avgiften ska vara betald senast 10 dagar före lägrets start. Betalas till Åkerbo Rid & Körsällskaps giro 540-8117.

Ålder: Från 10år och kunna sadla och tränsa själv eller med lite assistans och kunna galoppera utan ledare.

Max 8 deltagare/läger

Anmälan är bindande.

Vid sjukdom/skada så att deltagaren inte kan vara med på lägret alls, återbetalas 80% av avgiften. Vid sjukdom/skada under lägret återbetalas 80% av återstående tid tillbaka. Vid ånger återbetalas 50% av avgiften.

Anmälan sker via sms till 0730-280098 Johanna

© 2022 Akademiska Ponnyskolan.  Alla rättigheter reserverade.
Skapa din hemsida gratis! Denna hemsidan är skapad via Webnode. Skapa din egna gratis hemsida idag! Kom igång